11 de juny 2006

Lux Feminae


Tots els esdeveniments de la nostra vida no passen perquè si. Uns ens porten a d'altres i en aquesta successió es creen noves situacions i així anem encadenant la nostra vida.
Penso que tot té un perquè. Allò que anhelem amb força ens ajuda a fer convergir dos camins que l'atzar ha disposat. D'aquí emergeix allò que cerquem. Se'ns fa present. I aquí és quan en diem " casualitats de la vida". Però jo estic en què res passa en va.
Degustar una bona menja en un restaurant, llegir un bon llibre o escoltar una bona música no només és fruit de la nostra " intuició" o "saviesa innata". Algun amic o conegut ens ho ha recomanat o ho hem llegit, o inclús ho hem escoltat sense voler en una conversa indiscreta a la que no hi estàvem convidats.
Perquè cal dir que sovint estem predisposats, oberts , receptius a allò que ens agrada, a allò que és bell.
Coincidències o encadanaments seriats és el que em va portar a elegir el nom del meu bloc " LLum de Dona".
Cercava un títol i de cop va aparèixer un CD : " Lux Feminae" de la Montserrat Figueras ( soprano ), amb música de Jordi Savall i amb poemes de Manuel Forcano.
La meva descoberta va ser per dues vies diferents. Vaig llegir un article en un diari de la Isabel- Clara Simó on feia una petita sinopsi i l'endemà a la ràdio feien una entrevista a la Marta Figueras presentant el seu disc.
El nom del seu CD el vaig " adoptar" per el meu bloc perquè em va inspirar allò que jo volia expressar.
Aquest disc ret un homenatge a la dona com a símbol de llum. La dona de l'Edat Mitjana fins al Renaixement, casi sempre ofuscada i menyspreada en les arts i les lletres.
Val la pena endinsar-se en aquest món a través de la veu i de la música de dones que han deixat testimoni escrit i cantat. El cant de la Sibil.la, les Sagetes, Poemes , Càntics...Un recull deliciós, un aliment per l'esperit. Un repàs a la dona en els seus diferents vessants: la maternitat, el misticisme, la sensualitat, la saviesa...
Montserrat Figueras canta a la dona i la fa brillar amb tota la seva llum.
No us el perdeu!